Saturday, October 28, 2006

Jika Aku jatuh Cinta

JIKA AKU JATUH CINTA

Ya Allah...jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin...jika aku jatuh cinta
Jagalah cintaku padanya
agar tidak melebihi cintaku pada-Mu

Ya Allah...jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang terpaut pada-Mu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu

Ya Rabbul Izzati...jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu
dan jagalah rinduku padanya,
agar tidak lalai aku merindukan syurga-Mu

Ya Allah...jika aku jatuh hati
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepada-Mu

(dikutip dari sebuah majalah islami yang lupa namanya, yang pasti bukan gwe yang bikin)

tambahan doaku..

Ya Allah...telah ku temukan seseorang itu,
telah ku tautkan hati ku padanya dan telah kulabuhkan cintaku padanya
Ya Rabbi...bantu aku menjadi muslimah yang lebih baik agar hatinya pun tertaut padaku
Ya Allah...seandainya dia bukan jodoh ku berikanlah aku kelapangan hati dan ketabahan
agar tak pernah aku menyesali takdirMu dan bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu,
Wahai Tuhan yang Maha Mengetahui segala nya. Amien

No comments: